Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 16 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dvoufázový systém stabilizace podloží vozovek
Švarcová, Monika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na úpravu vlastností nevhodných nebo podmínečně vhodných jemnozrnných zemin pojivem za využití jednofázového nebo dvoufázového systému úpravy. Teoretická část se zabývá problematickými vlastnostmi jemnozrnných zemin v podloží vozovky a možnou technologií úpravy těchto vlastností. Dále je zde popsáno laboratorní zkoušení upravených zemin a technologické provedení jednofázové a dvoufázové úpravy zemin. V praktické části jsou jemnozrnné zeminy upraveny buď jednofázově nebo dvoufázově. Při jednofázové úpravě je použit cement, při dvoufázové je zemina nejdříve zlepšena vápnem a poté stabilizována cementem. Upravené zeminy jsou podrobeny zkoušce okamžitého indexu únosnosti IBI a kalifornského poměru únosnosti CBR, zkoušce pevnosti v tlaku a zkoušce namrzavosti. Na základě výsledků zkoušek je vyhodnocen přínos dvoufázové úpravy oproti jednofázové.
Namrzavost zemin a druhotných materiálů v podloží vozovek
Sokolová, Veronika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Porušení dopravních konstrukcí vlivem mrazu je v oblastech, kde se teploty pohybují pod bodem mrazu, problém, který může vést až k trvalým deformacím stavby. Teoretická část této práce se zabývá promrzáním vozovky a jejího podloží. Předkládá způsoby stanovení míry namrzavosti jak v České republice, tak v zahraničí. Popisuje materiály používané v podloží pozemních komunikací a jejich vhodnost z hlediska namrzavosti. Podrobněji se věnuje elektrárenským popílkům jako možné přísadě ke zlepšení charakteristik zemin, jejich vlastnostem a možnosti použití ve stavebnictví. Praktická část práce se zaměřuje na provedení přímé laboratorní zkoušky míry namrzavosti, zkoušky okamžitého indexu únosnosti i kalifornského poměru únosnosti a zkoušky cyklického zatěžování v triaxiálním přístroji k určení modulu pružnosti. Zkoušky jsou provedeny na dané zemině, směsích této zeminy s určitými procentuálními podíly popílků z různých zdrojů a na téže zemině upravené vápnem. Výsledky jsou následně porovnány a hledá se závislost mezi jednotlivými naměřenými charakteristikami materiálů.
Charakteristické vlastnosti směsných recyklátů pro spodní stavbu pozemních komunikací
Junek, Lumír ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část popisuje výrobu, využitelnost a ekonomické zhodnocení stavebních recyklátů vůči běžným přírodním materiálům. Následně popisuje potřebné laboratorní zkoušky, které zkoumají jeho vlastnosti pro užití těchto materiálů do pozemních komunikací. V poslední kapitole se práce zabývá zahraničními zkušenostmi s využitím směsných stavebních recyklátů pro dopravní stavby. Praktická část zkoumá vlastnosti daných recyklátu pro jejich použití do aktivní zóny pomocí zkoušek míry namrzavosti zemin, Kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti.
Dlážděné vozovky a problematika jejich poruch
Vlk, Radomír ; Dašková, Jaroslava (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je zpracovat základní charakteristiky dlážděných vozovek. Vyjmenovat jejich výhody a nevýhody a na konkrétních příkladech poruch těchto vozovek pak navrhnout jejich opravy.
Směsný recyklát do podloží vozovek pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rešeršní formou zpracovává produkci stavebních a demoličních odpadů a jejich následnou proměnu ve výsledný recyklát a jeho možné využití v pozemních komunikacích. Pozornost je soustředěna na využití směsného recyklátu do podloží vozovek a charakteristiku zkoušek, které je nutné provést před jeho zabudováním do vozovek. Další kapitoly jsou věnovány problematickým vlastnostem recyklátů, zahraničním zkušenostem s využitím směsného recyklátu při výstavbě a možnostem vývoje jeho vlastností. Praktická část ověřuje vhodnost směsného recyklátu do podloží vozovek pomocí laboratorních zkoušek. Zkoušky jsou provedeny na jednotlivých směsích směsného recyklátu s cementem, vysokopecní struskou nebo cementovými odprašky v různém procentuálním zastoupení. Výsledky jsou poté porovnány a je vyhodnoceno, které směsi vykazují nejlepší vlastnosti. Součástí praktické části je také ekonomické zhodnocení těchto směsí vůči běžně užívaným materiálům.
Směsný recyklát v podloží vozovek
Ševc, Jan ; Pecha, Karel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného recyklátu v podloží vozovek. Detailně se zabývá sledováním únosností tohoto materiálu použitého jako náhrada nevhodných zemin v podloží vozovky především intravilánových komunikací. Prakticky ověřuje kalifornský poměr únosnosti a dále odolnost proti mrazu a vodě recyklátu stmeleného cementem pro případné použití do spodních podkladních vrstev. Zásadní pro pozitivní výsledky z hlediska těchto vlastností materiálů v podloží vozovky bude množství cihelných zbytků v recyklátech.
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
Navrhování a hodnocení hlavních konstrukčních typů vozovek pozemních komunikací
Nenál, Marek ; Meluzin, Petr (oponent) ; Varaus, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá navrhováním a posuzováním vozovek za pomoci výpočetních programů Rosy a Laymed. V teoretické části jsou popsány základní parametry vstupující do výpočtu. Praktická část potom srovnává jednotlivé výpočetní programy na konkrétních měřených úsecích.
Směsný recyklát do podloží vozovek pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Teoretická část diplomové práce rešeršní formou zpracovává produkci stavebních a demoličních odpadů a jejich následnou proměnu ve výsledný recyklát a jeho možné využití v pozemních komunikacích. Pozornost je soustředěna na využití směsného recyklátu do podloží vozovek a charakteristiku zkoušek, které je nutné provést před jeho zabudováním do vozovek. Další kapitoly jsou věnovány problematickým vlastnostem recyklátů, zahraničním zkušenostem s využitím směsného recyklátu při výstavbě a možnostem vývoje jeho vlastností. Praktická část ověřuje vhodnost směsného recyklátu do podloží vozovek pomocí laboratorních zkoušek. Zkoušky jsou provedeny na jednotlivých směsích směsného recyklátu s cementem, vysokopecní struskou nebo cementovými odprašky v různém procentuálním zastoupení. Výsledky jsou poté porovnány a je vyhodnoceno, které směsi vykazují nejlepší vlastnosti. Součástí praktické části je také ekonomické zhodnocení těchto směsí vůči běžně užívaným materiálům.
Charakteristické vlastnosti směsných recyklátů pro spodní stavbu pozemních komunikací
Junek, Lumír ; Dašek, Ondřej (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá využitím směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část popisuje výrobu, využitelnost a ekonomické zhodnocení stavebních recyklátů vůči běžným přírodním materiálům. Následně popisuje potřebné laboratorní zkoušky, které zkoumají jeho vlastnosti pro užití těchto materiálů do pozemních komunikací. V poslední kapitole se práce zabývá zahraničními zkušenostmi s využitím směsných stavebních recyklátů pro dopravní stavby. Praktická část zkoumá vlastnosti daných recyklátu pro jejich použití do aktivní zóny pomocí zkoušek míry namrzavosti zemin, Kalifornského poměru únosnosti a okamžitého indexu únosnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 16 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.